Moralkärringar!

Ganska ofta när jag har en stund över brukar jag vara inne på forumet på Familjeliv.. Alltså herregud vad mycket moralkärringar det finns! Folk verkar verkligen tycka så här..

Du är en bra mamma om...:

* Du ammar ditt barn sålänge Barnet vill ammas, men helst minst 1 år. Om du av nån anledning inte kan få fram tillräckligt med mjölk så går det inte att göra mycket åt, men väljer du Bort av amning av andra skäl är du självisk.

* Du Alltid prioriterar ditt barn först och främst. När barnet är under t.ex. halvåret ska du ha så lite egentid som möjligt eftersom spädbarn faktiskt behöver sin mamma hela tiden! Pappan duger inte riktigt lika bra. Om du ska göra nåt på egenhand, gå och fika en snabbis eller läs en bok.. En krogvända är strängt förbjudet!

* Du lagar all mat själv. Gud så hemskt att köpa burkmat eller köpa pulvergröt som innehåller såå mycket socker. Nej all mat ska lagas från grunden! Dessutom ska barnet äta sötsaker så sällan som möjligt. Det kan ju bli sockerberoende annars!

* Du utesluter alkohol. Om du ska dricka, ta ett glas till maten men inte mer. Att lämna barnet hos pappan eller ännu värre, en barnvakt, för att du ska dricka alkohol, det går inte! Du har ju faktiskt varit gravid i nio månader så nåt år till kan du ju gott och väl hålla dig från att bli berusad (gud så hemskt!). Alkohol är ju trots allt djävulens påfund. En mamma som är ute och tar några öl med vännerna efter ett års nykterhet är ju helt klart fast i fjortisstadiet och inte redo att vara mamma!

Finns mycket annat folk ska ha åsikter om hela tiden.. Att folk ens orkar bry sig! Jag kan då säga att jag köper färdig/halvfärdig mat till Alicia, jag unnar mig egentid flera gånger varje vecka och vore jag inte gravid skulle jag kunna tänka mig en riktig krogvända. Har jag dåligt samvete? NEJ! Gud vilken dålig mamma jag är! ;)
Folk är roliga ibland!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja de finns så mycket konstigt här i världen.. :)

Ses på onsdag!

2009-03-23 @ 15:38:01
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Jannice

Jadu, jag tycker att biologismen verkar värst av det du räknar upp. Jag tänker varken amma i ett år (gud om jag ens pallar en månad) eller vara hemma mer än sex månader (och då knappast på riktig heltid) när den dagen kommer. Det är klart att du är en bra mamma! :)

2009-03-23 @ 19:26:01
Postat av: Anonym

haha men fanny, restar du upp dig? =) Sånt där ska man inte lyssna på! JAG tycker iallafall att det är bättre att ha ett liv där man inte bara är mamma, för då blir du en bättre mamma i längden! och sen är det ju kul att du bjuder till och umgås med oss ungkvinnor (haha eller va de heter..) fast du inte kan dricka! =)

2009-03-23 @ 19:38:32
URL: http://steinholtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0