Tisdag..

När man går hemma hela tiden vet man knappt var det är för dag.. men idag är det iaf Tisdag! Lilla Meya ligger och sover så jag passar på och uppdaterar lite!

Både Alicia och Meya har varit sjuka senaste veckan.. hög feber och hosta. Nu har i alla fall febern gått över men hostan är fortfarande hemsk.. tycker så synd om dom:( Blev själv sjuk i onsdags så dom fick åka till sin pappa redan på torsdagen (en dag tidigare än vanligt).. hade feber, huvudvärk, hosta och var allmänt matt i hela kroppen. Kände mig fortfarande inte kry på lördagen, men bestämde mig ändå för att åka och festa loss lite med Johanna, Maria och resten.. hade sett fram emot den festen så jag vägrade sitta hemma och tycka synd om mig själv.. Var iaf en kanonkväll! T.o.m. solo var helt ok :)

Nu har man sökt dagisplats till Meya.. känns sjukt tidigt att göra det, men känns inte som att man har nåt val :( Åh vill ha ett jobb nu! Vill ha en tryggad framtid, bättre boende och chansen till vara nåt mer än "bara" mamma.. Har ändå varit hemma nästan 2 ½ år nu, börjar bli tokig! Men det är verkligen inte lätt att få jobb nu..

Grattis vill jag säga till Erika och Niklas som fick en jättesöt dotter i Söndags! Kan knappt vänta till jag får se henne! :)

Är rätt glad just idag! Har kommit på att jag har rätt skev kroppsuppfattning (gällande mig själv) och att man inte ska stirra sig blind på vågen.. Hittade en anteckningsbok från 1999-2004 där jag hade (mest för skoj skull) skrivit upp vikt, mått m.m. Det visade sig att trots att jag väger några kilo mer nu är för några år sen så är jag smalare på vissa ställen.. T.ex. så har jag inte haft såhär pass "små" lår och höfter sen jag var 17 år..Får nu också på mig alla mina vanliga byxor.. att sen mammamagen fortfarande hänger ut så jag ser ut som en stoppad korv, det behöver ju inte nämnas, hehe :)

Jag saknar mina vänner! Känns som jag inte säger nog hur mycket ni betyder! Så Johanna, Jennie, Tarja, Erika S, Erika B, M-L, Sanna, Katrin, Emelie och resten.. tycker förjäkla mycket om er!
Å mina päron och syskon också:) Om 1 ½ vecka blir det äntligen av att hälsa på lillasyster nere i kalmar.. det ser jag fram emot!

Puss å hej


Kommentarer
Postat av: emelie

Vi får väl ses nån dag :) om de var mig du menade??

Skönt o läsa att de är bra med er iaf, och att ni blivit friska..

Kram

2010-02-23 @ 17:04:11
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0