Lite update!

Hänt sen sist?
Just nu letar jag lägenhet för fullt.. känn skönt att ha det klart så tidigt som möjligt, eftersom jag vill flytta 1 oktober..
Har kollat på två lägenheter idag, båda i marnäs.. en bakom willys och sen en på grågåsvägen (höghusen).. båda såg helt ok ut men i den på grågåsvägen skulle tre av rummen omtapetseras och kanske nytt parkettgolv.. Det är en "direkt"-lägenhet och det var bara en före mig i kön.. Vill så gärna ha den.. håll tummarna :)

Det känns helt sjukt men samtidigt ganska spännande eftersom jag aldrig bott själv i hela mitt liv.. Tror det kommer vara nyttigt och jag tror jag kommer utvecklas en hel del som människa.. Känns lite skoj att få inreda en hel lägenhet bara som JAG vill ha det :) I mitten på Aug åker vi ner till Ullared och inhandlar en massa; gardiner, barnkläder, saker till Meya, lampor och mycket annat! Det ser jag fram emot! Men det känns som det kommer bli dyrt!

En annan sak som är lite märklig är att jag å Niklas aldrig kommer såhär bra överens.. Inte vad jag kan minnas i alla fall.. Vi tar väl inte varann för givet på samma sätt så det är säkert därför... Tänk om det varit såhär hela tiden så kanske det inte blivit som det blivit..

Allt känns lite lättare för varje dag som går.. Det som är drygast är att behöva förklara sig för folk.. Som att vi har en skyldighet att berätta varför vi separerar.. Vissa verkar också tro att vi ger upp för lätt.. men det är inte så att vi haft det dåligt några veckor och innan dess har allt varit bra.. Men men, man kan väl aldrig få alla att förstå. Huvudsaken att VI vet vad vi gör..

Sen är jag på jakt efter en soffa! Gärna med divan men inte alls nödvändigt... Ifall det är nån som vill sälja till mig :)

Puss å hej


Kommentarer
Postat av: Jannice

Vad kul att det går bra med lägenhet! Efter att jag har bott i Marnäs hela mitt liv skulle jag dock rekommendera dig att ta lgh bakom willys istf grågåsvägen om du har möjlighet. Antar att det är ngt dyrare bakom willys men området är verkligen mkt bättre för barn! Iofs nära till dagis från grågås men mkt mer utslagenhet osv. Du kan säkert få värden att renovera den andra lgh också om behovet finns.



(Vet att du inte har bett om råd men tänkte att det ändå inte kunde skada- har själv ofta fått flytta till omr. helt i blindo eftersom jag ej känt till staden/omr).

2009-08-02 @ 08:19:05
Postat av: Linda

Vad fint att flickan ska heta Meya, jag har tänkt mycket på det namnet ifall att vi nån gång får en tjej...men man hinner säkert ändra sig :)

Lycka till med flytt och allt!

2009-08-02 @ 17:29:57
URL: http://ljdrottesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0