Begravning

Var på mitt livs första begravning idag och det var fasen det jobbigaste jag varit med om.. Det jobbigaste var inte att veta att Johanna, endast 26 år gammal, låg i den där kistan där framme. Det jobbigaste var att se alla ledsna människor.. Tycker så grymt synd om hennes mamma. Hon grät sig genom hela begravningen, och då jag aldrig förlorat mitt eget barn, är det svårt att förstå exakt hur hon känner.. Allt känns så himla onödigt på nåt vis :( Begravningen var iaf väldigt vacker!

Annars då?
Var verkligen jätteskönt att komma iväg lite på semester! Eftersom jag har värsta städnojan och måste "plocka" hela tiden så var det skönt att bara kunna koppla bort det för en stund. Blev dock värre sen när man kom hem. Känns som man har alltför många måsten just nu - tvätta fönster, fixa Alicias rum, tvätta och stryka, dammsuga, rensa skåp, sätta in foton och massa annat. Måste lära mig att slappna av lite!

Imorrn ska Niklas tatuera sig. Leksandmotiv (såklart!) Fika någon?
Sen är det Fredag och midsommarafton.. har inga planer alls faktiskt.
Kanske är lika bra eftersom vi ska åka rätt tidigt till Stockholm på Lördag. Niklas morbror ska gifta sig. Var evigheter sen jag var på bröllop så det blir nog kanon!

I Söndags började jag med GI-mat. Får se hur det funkar. Skulle va så skönt att få bort dom sista gravkilona så man får på sig byxorna igen :) Ska tillåta mig själv att fuska lite men ska i det stora hela försöka äta GI-"rätt". Brukar kunna hålla mig till "specialmat" max två dagar, sen vräker jag i mig massa choklad. Haha. Får se om det går bättre den här gången :) Får iaf äta hur mycket grillat som helst så det är ju bra!

Snart är det dax! Inom 6 veckor blir Jenny mamma :) Längtar som en tok! Du kommer bli en jättebra förälder gumman!
Snart kan vi ha babyträffar.. Du, jag å Johanna :)

Puss å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0